Wolverine trailer impressions

x-men_origins3a_wolverine_3
Enkele dagen geleden heb ik het geekminded publiek blij mogen maken met de X-Men Origins: Wolverine trailer…
Gezien waar ik vandaan kom zou ik graag het een en ander over de trailer zeggen.

Eventuele SPOILERS volgen na de jump, sommige dingen die ik zal zeggen zijn speculatief maar kunnen waar zijn en dus als spoilers gelden.
Kijk uit!

Ik, meneer Dub Lizzle, ben toch wel de grootste Wolverine fan. Ik spaar Wolverine comics al langer dan dat ik me kan heugen. Sterker nog de eerste comic die ik kocht (dan wel niet de eerste die ik las) was een Wolverine comic. Ge-wel-dig! Als je mij een 5-10 jaar geleden gevraagd had als ik de kans had om 1 film te maken dan had ik voor Wolverine gekozen.
Ik ben niet alleen een Wolverine-hoertje, ik ben ook een film-hoertje…dus dit project spreekt me echt al eeuwen aan. Mijn interesse dwaalde nadat de continuïteit en wackyness van de X-men films zo erg aangetast was voor mij dat ik nu echt niet een Wolverine film wil maken. Een remake oke, maar daar is het nog veel te vroeg voor. De sexiest man alive zit nog te vers in mensen hun hoofdjes…
That being said ziet deze film eruit als een logische spin-off? Ik moet zeggen het boeit me niet meer zo. Ik kan hier wel mee chillen maar ik blijf toch zeuren…

Dankzij Empire en andere websites kan ik mooi een breakdown geven van de trailer…let op…spoilers zullen volgen…

3uo
De trailer begint met Stryker die wat minder leuke dingen over Wolverine verteld. De dood van zijn vader, de oorlogen etc.
Ten eerste vraag ik me af hoe weet Stryker dit? De dood van Wolverine zijn vader was in de 19e eeuw. Heeft Stryker een krant? Weapon X psychics? Ik ben daar wel heel benieuwd naar…
Ik moet zeggen ik vind het geweldig om Wolverine’s Origin storyline hierin verwerkt te zien. In Origin leren we dat Wolverine een kind is van een rijke Canadese familie. Ik zal niet teveel uitleggen over het verhaal, maar wel dat Wolverine een zielig jongetje is die vaak chilt met de zoon van zijn familie handyman, genaamd Dog Logan en kleine Wolverine’s chicky Rose (roodharige vixen–>hence Jean Grey). Na een uitval tussen de handyman Thomas Logan en Wolverine zijn vader. Er moet gezegd worden dat we in het begin van Origin dachten dat Dog Logan Wolverine wordt, gezien zijn gedrag, uiterlijk en Thomas Logan, zijn vader, lijkt SPREKEND op een volwassen Wolverine. Na die uitval dus had Thomas Logan John Howlett, de “vader” doodgeschoten en op dit moment realiseerden we eigenlijk dat kleine James Howlett Wolverine was. Op het moment van de dood van zijn vader ging James in een berserker rage (kenmerkend aan Wolverine) en zijn klauwen krachten manifesteerden voor het eerst op dat moment. James dood Thomas Logan en haalt uit naar Dog Logan en Rose sleurt James weg.
We zien dan ook dat de traumatiseerde moeder van James gaat huilen om het lichaam van Thomas Logan en niet om James zijn vader.
De hele tijd werd al geïmpliceerd dat Thomas Logan de echte vader is van James en een broer die al dood was, die overigens klauw verwondingen achterliet bij zijn moeder.
Later in het verhaal vertelt Rose aan autoriteiten dat James Logan heet om zijn identiteit te beschermen. We leren dan ook dat Logan zich niets meer kan herinneren van de gebeurtenissen met zijn familie en er wordt dus geïmpliceerd dat zijn healing abilities schadelijke herinneringen dus ook geneest door ze te blokken.
Jaren later komen Logan (James) en Rose Dog Logan weer tegen, die nu sprekend op Sabretooth lijkt en spreekt maar heeft drie klauw littekens op zijn gezicht.
We krijgen dus het idee dat Dog Sabretooth is en als dit zo is dan zijn ze dus misschien half-broers. Het is volgens mij nooit duidelijk gemaakt wat de werkelijke waarheid is en of Sabretooth dus Dog is…

thomasloganaaronla7
In de trailer zien we lil’ Wolverine (James of niet) waarschijnlijk de final blow geven aan Thomas Logan!

6hb
Wolverine op D-Day? Al die oorlogen…oke dat klopt dan wel een beetje…maar ik vind het wel moeilijk om zoiets te realiseren in 1 film. Wolverine heeft verschillende levens geleid, gaan we dit in flashbacks zien? Of snel van periode naar periode…Civil War, WOII, Vietnam, Weapon X, pre-Xmen1?

8
Wolverine en Silver Fox, veel is onduidelijk over die 2, we zien bijvoorbeeld in deze film 2 doden in de trailer. 1tje binnen in de cabin en 2de buiten bij water.
In de comics sterft ze ook meerdere keren, alle keren gedood door Sabretooth geloof ik. Sabretooth doodde en verkrachte haar bijvoorbeeld in de cabin ver voor de Team X avontuurtjes op de verjaardag van Wolverine. Ze is later overigens opeens terug bij Team X. Het idee is volgens mij dat de eerste dood van Silver Fox een implanted memory is van Weapon X. En net zoals de rest was Silver Fox een beetje hypnotized bij Team X/Weapon X.

9
Sabretooth @ the cabin…goeie vraag hoe ze dit gaan doen…maar whats up met die wack-ass special effects? Ziet er best slecht uit…unfinished?

12
Team X?
Maverick (ja hij is nu asian, dont matter…), Kestrel, Deadpool, Victor Creed (Sabretooth), Stryker, Beak? (ik hoop het niet), grote dude weet niet…slimmed down Blob?

16
Will-I-Am als John ‘Kestrel’ Wraith. Wraith was een van Wolverine’s teammates in Team X en een van de slachtoffers van Weapon X.

17
Silver Fox en Chris ‘Maverick’ Nord. Meer teammates…

19
Weapon X, een van mijn gripes met de film. Ik krijg het idee dat Wolverine gewillig voor het adamantium bonding process…Oorspronkelijk verliet Wolverine Team X vanwege brainwashing en Sabretooth (die tijdens hun vriendschap af en toe teveel lol zag in het moorden), maar werd uiteindelijk teruggepakt en toegeworpen tot het Weapon X programma waar hij o.a. zijn adamantium kreeg. Weapon X was niet plezierig, niet voor Wolverine of de andere van Team X die ook onderworpen waren aan het programma.

20
Hij kiest voor zijn naam? Hij embraces zijn ‘wild side’? Whatthefuck? Dat is waar Wolverine om draait, NIET zijn wild side te volgen…wild…hoe werkt dit verhaal technisch? Na het proces met het adamantium gaat hij in een berserker rage en slacht zijn baasjes waar hij eigenlijk chill mee is? en rent de Canadian wilderness in?

23
Volgens de comic was Wolverine eigenlijk vergeten dat hij klauwen had. Na het proces had hij ze dus opeens. Vele dachten dat de klauwen een resultaat was van het proces, sterker nog in X2 zei Stryker nog dat hij Wolverine klauwen gegeven had…knap gezien het verhaal met zijn oorspronkelijke klauwen al bekend was…
Maar dit is dus Wolverine in een berserker rage…we hebben al in de X-men films gezien wat er hierna gebeurd.

24
Een ander gevecht, andere kleren. Wolverine’s haren zien er ook anders uit…waar is dit? Is dit in de cabin? een woest grootte? Lijkt wel dat Victor Creed dezelfde mouw heeft als bij het krassen van de tafel en de smiley van eerder…is dit dus na de dood van Silver Fox?
Zijn dat klauwen van bot wat Wolverine heeft?

27
Gambit! He he…iedereen blij niet? I couldnt care less…wel tof dat hij zn kinetically charged staf heeft! Maar deze film speelt zich zo’n 20 jaar voor X-men 1 af…Gambit oud? Wat doet Wolverine eigenlijk daar? Mensen recruiten voor Weapon X? Hoe dan?

28
James Howlett en zijn botten klauwen! Berserker rage baby! Ik hoop echt dat die rage visueel prachtig gaat zijn…ik wil hem echt niet opeens zien kalmeren zoals in X2…”Muhfuckka you killed my daddy! It’s on like donkey kong!”

29
“Daddy!! AAAARRGGHHH!!! You goin’ down, son!”

30
Victor Creed laat zijn feral side zien…ik weet niet…dit spreekt me echt niet aan. Oke dit is nog niet Sabretooth zoals we hem kennen…klopt rondt die tijd was hij gewoon Wolverine homey die een beetje gek was…later wordt hij de huurmoordenaar Sabretooth…maar dit gevecht ziet er wack uit…ik wil ZOIEZO geen PG-13 gevecht tussen 2 savages met klauwen! Liev Schreiber kan best werken als the ‘tooth maar hij moet echt maniacal zijn, ma toch kwetsbaar tijdens Weapon X. Ik wil echt die kant van Wolverine en Sabretooth zien. Weapon X heeft hun echt geneukt…en ze houden er beiden niet van…

31
Nog steeds gevecht is wack…is dit bij Stryker? Gaat Wolverine hier andere mutants redden (wat we later zien in de trailer) van het programma? Wat doet Creed daar? Werkt hij nu voor Stryker? Gewillig?

341
Jason Stryker? De zoon van Stryker die we zagen in X2 had ook zulke ogen…Stryker u cold man…je zoon gewoon bevriezen? Ahh…want je weet niet hoe je met zn krachten moet omgaan? Remt dat niet zijn leeftijd dan (comic-book lore…), Jason in X2 zag er wel wat ouder uit dan 20 plus…

35
Ehhh dont tell me this is a kid-Storm? Is dat kleine Ororo? Ook gevangenen van Weapon X? Ze heeft niet het pakje aan zoals de andere gevangenen…Wolverine dus all over de world?

36
Nog een dood van Silver Fox? Zelfde witte shirt dat Wolverine aanhad bij het gevecht met Creed bij Stryker…

37
Godverdomme waarom elke keer dat ellendige shirtje…moet dat nou? Ziet het er cooler uit mensen als hij zonder mouwen rond rent? Ligt het aan mij of heeft hij het zelfde shirtje in alle X-men films aan? Gaat hij echt zo op een rescue mission?
Anyhoo dit is dus de scene waar Wolverine Weapon X slachtoffers redt. Ik neem aan dat dit enkele jaren later is dan zijn adamantium proces dagen…Geruchten gaan dat we hier ook een kindje zien met bandages over zijn ogen (Cyclops) en iemand met een muilkorf (Banshee), later zien we ook Emma Frost.
Leuk al die cameos…maar waarom niet andere mutants…hier is mijn punt…de enige mensen die deze gevangenen gaan herkennen zijn fans zoals ik. Waarom dan niet minder belangrijke mutants die we ook zullen herkennen? Het idee dat X-mannen Cyclops, Emma Frost, misschien Storm en Banshee gewoon Weapon X slachtoffers waren vind ik wel heel woest…ze hebben andere geschiedenissen, waarom laat je dat niet zo…hetzelfde geld voor Beak en de Blob…waarom zijn hun in Team X? Beak is een kleine kid die op een vogel lijkt…nothing else! Waarom wordt hij opeens een Team X assassin? ooo well…


Ryan Reynolds als Deadpool…Reynolds geeft al jaren aan Deadpool te willen spelen, het liefst in een eigen film. Deadpool, ‘the merc with a mouth’, is een vrezelijk irritante en gestoorde (echt gestoord) huurmoordenaar die ook bij Weapon X zat. Tijdens die periode raakt hij ziek, krijgt wilde verwondingen over zijn hele lichaam, echt vrezelijk om te zien en krijgt Wolverine-like healing powers. Of we die Deadpool gaan zien is nog de vraag. Verder is Deadpool kenmerkend aan het feit dat hij de “fourth wall” doorbreekt in de comics. De fourth wall of de vierde wand is eigenlijk de scheiding tussen wat er in het verhaal gebeurt en het publiek of de echte wereld. Deadpool geeft vaak in de comics dingen aan die hij niet kan weten omdat hij er niet was en heeft het soms over dingen die gebeuren in de echte wereld. Hij noemt Spider-Man bijvoorbeeld Tobey…as in Tobey Maguire die Spider-Man speelde in de Spider-Man films en hij praat ook vaak tegen wat er in de narrative blokjes staan in comics die lezers background info geven. Ik weet niet of we dit in deze film gaan zien…misschien wel in zijn eigen film…

38
Ik dacht eerst dat dit Deadpool kon zijn…hij heeft dezelfde broek aan als de andere Weapon X gevangenen en dit kan post Weapon X Deadpool dus zijn, compleet met kale kop, hideous face en superpowers. De geruchten gaan eigenlijk dus dat dit Weapon XI is. Martial artist Scott Adkins werd gecast als Weapon XI in deze film. Nou voor de duidelijkheid Weapon XI is niet bekend in de comics, wel Weapon XII en XIII en anderen…Voor degenen die nu trippen, in de comics werd het een tijdje geleden duidelijk dat het Weapon X programma slaat exclusief om Wolverine…Wolverine is de 10de poging om een human weapon te maken. Eerste poging was Captain America, Cap America was Weapon I (niet kijkend na de originele test subjects van Cap’s supersoldier programma). Bij Weapon # dus hadden ze vaak de neiging om met krachten te spelen. Deadpool bijvoorbeeld heeft zijn healing abilities via Wolverine gekregen van de gasten van Weapon #.
wolv-12
Deze papi lijkt alsof hij klauwen heeft!! Zou dit Deadpool zijn? Misschien is het wel Weapon XI met Wolverine klauwen? Ook Wolverine heeft een andere kleur shirt aan als wanneer hij gezien wordt mutants te redden bij Weapon X…wild allemaal..

40
Emma Frost? Emma een psychic en tegenwoordig de vrouw van Cyclops kreeg op latere leeftijd een tweede mutatie…ze kon haar lichaam veranderen in diamant…

41
Weer wacke fx! Maar gaan we weer een actie scene dat ik denk meh…hoe de hell vliegt hij nou weer een helicopter tegen aan? Best knap….Maar deze shot is echt rechtstreeks uit de comics…wel interessant dat hij zijn X-men jasje aanheeft…is dit dus dichterbij X-men 1? Wordt hij nu opgejaagd door de Canadese/Amerikaanse regering? Wanneer gaat hij dan cage fights hebben zoals X-men 1?

33
Blob in een ring? Met Will-I-Am toekijkend? En whatthehell doet Wolverine daar in de ring? Uitdaging? Ik had gehoopt dat Team X Blob en Beak in een circus tegenkwamen…dat zou wel kunnen…we zullen zien…

Samenvattend…wat denk ik van dit allemaal? IK weet niet hoor…ik heb de trailer nu al meerdere keren bekeken…zelfs een Franse versie waar de stokjes nog wel in de huid van Wolverine waren tijdens het adamantium proces en het schot naar zijn hoofd zag je de kogel zitten…boeiend ja…trouwens de man die Wolverine schiet nadat hij zijn rage heeft bij Weapon X, is Agent Zero oftewel Maverick…(lang verhaal).
Anyhoo…sommige dingen zoals het Origin stuk spreken me aan, de rest is een dikke whatever…we zullen zien hoe het zich afspeelt in de film, maar ik verwacht niet veel…
Ik denk gewoon niet dat Fox dit kunnen doel…dit wordt volgens mij gewoon een simpele actie-popcorn-film wat X3 ook was…maar we zullen zien…
hebben jullie thoughts…aub…lets rumble!

5 Reacties

  1. GE-WEL-DIG!
    We hebben meer insight posts als deze nodig!
    Insight posts? Getinsight.nl ligt ook nog ergens in een hoekje…

  2. Shit dude, wat ik echt mooi vind aan dit alles is dat het lijkt alsof er lekker veel gebeurt, veel characters verschillende gebeurtenissen, misschien (hopelijk) zelfs vol door elkaar heen. Dat vind ik gruwelijk net als in comics, cross shit weet ik het allemaal. Alleen is het in comics zo dat er character in komt die je niet kent, dan leer je hem kennen en dan weet je waar die van is en dan ga je die serie/dimensie/whatever ook lezen, dus er is tijd om dingen uit te werken als je dat nodig hebt/wilt. Dat kan in een film niet en is direct het grote nadeel, dat het wellicht allemaal te vlug en snappy en tjak gaat en dat het inderdaad een adamantiumklauwenpopcorn-adventure wordt. En Fox, net wat je al zegt waarom Marvel niet zelf, en wanneer wel. En dan mogen ze van mij ook Xmen en alle characters laten rusten, totdat die serie uit m’n hoofd is en zicht lekker op het hele ironman, hulk, avengers ding richten. Voorderest flexe shit dudenazl

  3. YOU WANNA KNOW A SPOILER??!!…..

    ….OK, HERE’S A SPOILER….

    YOU WILL DIE ALONE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. @Sam Ezekiel: wat zei je daar? je gaat werken aan een domein? chill man…

    @Snuderiñho: chill dat er lekker veel gebeurt? Gebeurde ook lekker veel bij X3…we all know how that one turned out…

    ik vind eerlijk gezegd dat ze een nieuw x-men verhaal moeten fixen met nieuwe continuïteit. Tijd geleden wouden ze een X-men: First Class maken. Er werd gehoopt dat het over de eerste tijdjes van de original 5 ging. Ik denk persoonlijk dat zoiets het beste zou zijn…Een nieuwe film met Cyclops, Jean, Beast, Ice Man en Angel als jonge X-men. Jong jong…12-14.
    Kan een geweldig avontuur worden met kids die moeten leren te leven in een wereld die ze haat terwijl ze opgeleid worden om de wereld te kunnen redden…chill..
    Fox wilt blijkbaar een film maken met wat avontuurtjes met de X-mannen die we later in de filmserie zagen zoals Kitty Pride, Colossus en Ice Man. We zullen zien, maar als Wolverine een succes wordt zie ik Fox niet snel die license afstaan…

    @dukes: eat my jizz😀

  5. Dit gaat echt een megagave film worden! Goeie karakters, leuk verhaal, vette special effects! Super!

    Tip: bespreek deze film op http://www.marvelforum.nl

Geef een reactie

