Borstenmannen zijn sukkels

Borstenmannen zijn sukkels
Door Jan Heemskerk

Jan Heemskerk (43) is hoofdredacteur van Playboy. Daarvoor werkte hij voor de mannenbladen FHM en MAN.

Er zijn borsten- en billenmannen. Dat weet u. De vraag in dit stukje is even: wie zijn nou leuker, billen- of borstenmannen?
Een zeer belangrijke kwestie, en het zal me een genoegen zijn u dit uit te leggen dat een verstandige vrouw te allen tijde kiest voor een billenman, en de borstenman zal schuwen als vogelgriep. Laat ik er maar meteen even voor uit komen: ik ben natuurlijk een overtuigd billenman. Dit wil overigens niet zeggen dat ik iets heb tegen borsten. Integendeel zelfs. In een vrouwenblad heb ik wel eens verhaald over mijn bijzonder warme gevoelens voor borsten.. Ze zijn warm, zacht, lief, gul, altijd verrassend, veelzijdig, en je kunt net doen of ze een ouderwetse kortegolfradio zijn, en jij radio Wladiwostok probeert te zoeken door aan de tepels te draaien. Dat is inderdaad kinderachtig, maar je zal mannen de kost moeten geven die er veel plezier aan beleven.

Niets tegen borsten, echt niet. Ik zie er beroepshalve een heleboel en ze blijven prachtig en fascinerend. Mijn eigen vrouw heeft ook borsten en die zijn me zeer dierbaar. Geen betere plaats om het moede hoofd te ruste te leggen dan haar borsten, die zich moeiteloos kunnen meten met het duurste ganzenveren kussen. En ik zou ook lelijk jokken als ik beweerde dat ik niet deerlijk opgewonden kan raken van een paar mooie borsten in erecte toestand, zeg maar.

Maar toch een billenman dus. Ik zal uitleggen waarom. Het is eigenlijk heel simpel. Billen zijn spieren. Billen zijn een integraal en onmisbaar deel van de vrouwelijke motoriek. En het is nu juist beweging, kracht, die bepaalt of een vrouw sexy is of niet. Ik daag iedereen uit iets te noemen dat sexier is dan een soepel heupwiegende vrouw, een vrouw die loopt in een even lome als regelmatige cadans, eerst de ene bil, dan de andere. Een zuiver ritme, een eeuwenoud ritme, een soort eb en vloed.. Billen die spannen en ontspannen, en in die oerkracht zit alle vrouwelijke zinnelijkheid samengebald. Niet voor niets dat men tussen de billen ook het vrouwelijk geslachtsorgaan aantreft.

Borsten, daarentegen, zijn welbeschouwd ballen vet met melkklieren, vastgeknoopt aan de schouder met een volstrekt inadequaat spiertje. Borsten kunnen niet bewegen, althans niet op eigen kracht. En als ze bewegen, is dat meestal ongewenst, en altijd tegen de richting in. Laat een vrouw maar eens springen: haar borsten zakken naar beneden. Tegen de tijd dat ze weer neerkomst veren ze eindelijk op. Eigenwijs, aritmisch, nutteloos en eigenlijk een beetje achterlijk, borsten. Er is zo weinig niet-sexy als een sportende vrouw die geen (sport)bh draagt: die tegendraads zwabberende dingen bederven heel het lijnenspel en maken van de meest afgetrainde atlete een deerniswekkende stuiterbal.

Samenvattend kun je concluderen: borsten zeggen niks, billen zeggen alles. Borsten zijn de fopspeen van Moeder Natuur. Zeker tegenwoordig, nu je niet eens meer zeker weet wat voor vlees je in de kuip hebt. Wat zeg ik: óf je nog wel vlees in de kuip hebt.

Wat zegt dit respectievelijk over de man die van billen houdt?
Laat ik eens beginnen met een biologisch weetje (dat u ook begrijpt dat ik het niet helemaal uit mijn dikke duim zuig, maar wel degelijk grondig research heb gepleegd): de mens is het enige zoogdier (die soortnaam is niet toevallig gekozen) waarbij de vrouwtjes permanente borstgroei hebben. Bij alle andere zoogdieren zwellen de borsten alleen op als er daadwerkelijk gezoogd moet worden. Volgens een breed aanvaarde wetenschappelijke theorie is bij onze ‘wijfjes’ deze afwijkende borstgroei pas gaan optreden toen de mens rechtop leerde lopen.

Borsten zouden zo moeten dienen als surrogaatbillen. Voor mannetjes die de weg naar de échte billen kwijt waren, zeg maar. Dat dit niet bepaal de slimste mannetjes waren (je hoeft geen kerngeleerde te zijn om óók maar even aan de achterkant te kijken), behoeft verder geen uitleg. Borstenmannen zijn dus eigenlijk sukkels die zich in de luren laten leggen door een paar nepbillen.

Een ander ding is: met borsten wordt altijd zo opzichtig gepronkt. En –trouwens- ook niet weinig gefraudeerd. We noemden al siliconen, maar een push-up doet ook veel, en wat te denken van een zorgvuldig uitgekiend decolleté? Het ligt er met die borsten altijd zo dik bovenop. Het is zo weinig subtiel, zo oppervlakkig. Ze houden van uiterlijke schijn en nemen niet eens de moeite zich te verdiepen in de vrouwe achter de borsten. Borstenmannen vallen op kirrende popjes met reusachtige meloenen (ooit wel eens een borstenman tegen gekomen die van kleine borsten hield?). Borstenmannen willen geen vrouw, maar een accessoire.

Billenmannen zijn een ander slag. Zij herkennen de ware schoonheid, zinnelijkheid, en zelfverzekerdheid van de vrouw die voor haar billen durft uit te komen. He zijn mannen met een fijngevoelige intuïtie en oog voor detail. Ze hebben gevoel voor nuance en leven in harmonie met de natuur en zichzelf. En ze zijn slim; ze hebben immers ontdekt dat je ook de achterkant kunt bekijken. De keus lijkt mij persoonlijk eenvoudig.

5 Reacties

  1. Of niet!!

  2. […] hebben we hier een beetje over zitten keuvelen. De hoofdredacteur van Playboy blijkt hier ook zijn licht over hebben laten schijnen. […]

  3. eensch!!!!

  4. Klinkt als een zure vrouw met een dikke reet en een platte vorokant.

  5. Mannen hebben ook billen en daarom ben ik een borstenman. Mannen die zo gefixeerd zijn op billen zijn meestal gay in mijn ogen. Borsten zijn prachtig! Klein of groot je kan eraan zuigen, likken en ze zijn zacht. Heerlijk!

Geef een reactie

